עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
ארכיון

ניהול ידע 2019 סמ' ב - פוסט 6

15/05/2019 12:00
Dafna Harari

מדוע כישלונות חשובים לחדשנות ארגונית ע"פ המאמר על חדשנותבטויוטה?

ישנם ארגונים שמאמינים כי כישלון הינו דבר חיובי. ארגונים אלו יודעיםלחקור את הכשלונות ומפיקים את המסקנות מהם לצורך למידה והפקת לקחים על מנת להשתפר.הם מאמינים כי טעויות אלו מתרחשות מתוך רצון להיות יצירתי וחדשני. למרות ההפסדשנוצר מהכשלון, התהליך יהפוך את הארגון לטוב יותר ואף מוצלח יותר ויקדם את הארגוןבעזרת למידה מטעויות אלו. הכשלונות הם "חווית למידה" ולאחר מספיק טעויותכאלו, הארגון יוכל לצמוח ולבחור בדרך טובה יותר.

 

כיצד מתגמלים בטויוטה על חדשנות ואת מי מתגמלים?

בטויוטה נוהגים לתגמל את הצוות כקבוצה ולא באופן פרטני. הרצון שלהחברה הוא לעודד יצירתיות וחדשנות וישנה העדפה להצלחה קבוצתית מאשר הצלחה אישית.החברה לא רוצה לגרום לאנשים לעבוד לבד למען מטרותיהם האישיות בלבד, אלא לעזור להםלעבוד כצוות ויחד עם שיתוף פעולה מצד כולם יצליחו להפיק תוצאה טובה יותר. כולם מקבליםנתח שווה מהבונוסים ולכל אחת יחוש באופן שווה לחברו וזאת בכדי לא ליצור הבדל ביןתרומתם של החברים להצלחת הצוות.

 

על פי המאמר המצורף על אוקיינוסים כחולים בישראל, איזה תהליך חדשניגרם לחברת בגיר להצליח בחו"ל?

החברה פיתחה חליפה ייחודית שלא הייתה קיימת בשוק לפני לכן. החליפההיא מוצר מורכב מאד ועשוי ממגוון רחב של סוגי בדים ותפרים. המחיר של החליפות היהבאיזור הממוצע אבל החליפה לא דורשת ניקוי יבש וחוסכת זמן ורב. חליפה זו זכתהלהצלחה גדולה בעולם. בזכות החדשנות הצליחה חברת בגיר להרחיב את קהל לקחותיהולהגדיל את הכנסותיה.



הסבירו מה גורם להיווצרות מודל "סנפיר הכריש" באימוץמוצר חדשני

מודל סנפיר הכריש מתאר מצב בו אנו מכניסים מוצר חדש לשוק בעזרתשיווק אינטנסיבי מאוד. לאחר כניסה חזקה לשוק הוא נשאר צרוב בתודעה והפופולריות שלולא יורדת עם הזמן, גם אם נוריד בכמות השיווק. הכניסה המאסיבית של המוצר לשוק יוצרתעליה חדה בגרף דבר אשר מזכיר סנפיר גדול של כריש, ועל כך שמו של המודל.

כתיבת תגובה:
שמכם:

אימייל:

קישור:

תגובה:


הקלד את המספר המופיע בתמונה: