עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
ארכיון

ניהול ידע 2019 סמ' ב - פוסט 7

15/05/2019 18:39
Dafna Harari

1. מיקור המונים הוא העברה של ביצוע משימה או משימות, אשר לרוב היו מתבצעות בידי עובדי חברה מסוימת, לביצוע על ידי קהל גדול. ההתפתחות הטכנולוגית מאפשרת גישה למספר עצום של מומחים, חובבנים, אנשי מקצוע וכו' מכל קצוות העולם ובכל תחום אפשרי.  באמצעות האינטרנט, וכך ניתן לפנות לקבלת מידע ממומחים כמעט בכל נושא, אשר מוכנים לבצע משימות רבות בתשלום נמוך. מיקור-חוץ בשיטת חכמת ההמונים פורח בתחום של בדיקות התוכנה ובפעילויות אחרות, באמצעות מומחים מכל העולם שמשרתים את המטרה. הלקוח הסופי לא חייב לדעת מי עומד מאחורי העבודה. מאחורי העבודות הללו עומדות חברות שמתמחות בפרויקטי מיקור-חוץ המוני.

בנוסף, ארצה לציין כי במיקור חוץ ישנן מספר נקודות תורפה שעל הארגון לשים לב אליהן כמו - לוחות זמנים, שליטה על הפיתוח, אבטחת מידע, התאמת המוצר ללקוח וכו'. 

לדעתי, התחום שהארגון יבחר להיעזר במיקור ההמונים הינו חקר צרכיו של הלקוח. פיתוח רובוטים הינו תהליך מסובך ומורכב, ואת תכנותו יש להשאיר לבעלי המקצוע בארגון עצמו, הלו הם יהיו אחראים ליכולותיו של הרובוט. יחד עם זאת, תהליך חשוב שיש לבצע וישפיע רבות על אפיון פעילות הרובוט הוא לדאוג שהמוצר שיוצא לשוק מתאים ללקוח ולכן יש לבחון את העדפות הלקוח במהלך יצירת  האבטיפוס של המוצר ותוך כדי השלמתו.

 

2.  בבואנו לבצע תחזית לגבי סיכויי ההצלחה היחסית של שלושה מוצרים המיועדים לשוק מסוים אבחר לחזות את סיכויי הצלחתם באמצעות שיטת חכמת ההמונים.  על ידי יצירת מדגם מייצג של קהל היעד של המוצרים תוכל החברה לקבל ניתוח ידע ורצונות הלקוח. בנוסף, נוכל ללמוד את הלקוח ולקבל סדר גודל לביקוש המוצרים. איסוף דעות של קבוצה גדולה לשאלות הכרוכות באומדן, ידע כללי וחשיבה מרחבית נמצאו, באופן כללי, כטובות יותר, מאשר כל תשובה שניתנה על ידי אותם יחידים בקבוצה. הסבר לתופעה זו הוא הסטייה הייחודית לכל יחיד בקבוצה – לכל אדם דעות אישיות ושיקול דעת שונה. כאשר לוקחים את ממוצע התשובות של הקבוצה, תתבטל השפעת "רעש" זה. שיטה זו יעילה כיוון שהיא זולה ונותנת תמונה מייצגת של כוחות השוק, לעומת הערכות מומחים.

 

3. מימון המונים היא שיטה פיננסית למימון מיזמים, עסקים וארגונים המבוססת על כסף שמושקע או נתרם על ידי מספר רב של אנשים פרטיים. מימון המונים משמש לקידום מגוון של מטרות, כגון תמיכה באומנים המבקשים סיוע מאוהדיהם, מימון חברות הזנק ופרויקטים עסקיים, קמפיינים פוליטיים, התמודדות עם מצבי חירום ואסון, יצירת תוכנה חופשית ועוד.

אחד הסיכונים במימון סטארטאפ בשיטת ההמונים הוא הדרישה מהיזם לחשוף את הרעיון העומד מאחורי הסטארטאפ כבר בשלב ההתחלתי. חשיפה זו מעמידה את היזם בסיכון לכך שהרעיון שלו יועתק ויפותח באופן מהיר יותר על ידי מתחרים בעלי מימון חזק יותר. בנוסף, הצורך בכמות גדולה של משקיעים הכרחי, ויתכן כי ללא שיווק ופרסום אגרסיבי, לא תצליח החברה להתרומם. עוד מכשול שעלינו לקחת בחשבון הוא העובדה שבמקרה שהסטארטאפ נכשל, המשקיעים הרבים עלולים לדרוש את הכסף שלהם בחזרה.

 

כתיבת תגובה:
שמכם:

אימייל:

קישור:

תגובה:


הקלד את המספר המופיע בתמונה: